Betalen met pin bij parkeerautomaten duurt te lang

pinSinds 1 juni geldt een nieuw parkeerbeleid in Spijkenisse. In mei zijn ruim 50 parkeerautomaten vervangen door nieuwe exemplaren. Bij deze automaten kunnen de gebruikers alleen pinnen voor een kaartje en dienen zij het kenteken van de auto in te voeren. 

Het pinnen gaat minder snel dan mensen gewend zijn in bijvoorbeeld winkels.

Dat komt omdat de parkeerautomaten werken met een gprs-systeem, waarbij data draadloos worden verstuurd. Dit kost meer tijd dan bij een bedrade verbinding. Er is overleg met de leverancier om te kijken of de pinbetalingen toch sneller kunnen verlopen. Daarnaast zijn er aanpassingen in de software gedaan. Bij het gebruik van de automaat doorloop je verschillende stappen, waarbij er nu een tussenuit is gehaald. Dit scheelt ook tijd. Over 2 maanden wordt het gebruik van de nieuwe parkeerautomaten geëvalueerd en wordt bekeken of er verdere aanpassingen nodig zijn.

Persoonlijke code voor bezoekerskaarten

In de nieuwe parkeergebieden (Oranjewijk, Zeeheldenbuurt en Hoepelmaker) kunnen bewoners bij de parkeerautomaten met een persoonlijke code kaarten voor hun bezoek kopen. De bewoners hebben deze persoonlijke code inmiddels ontvangen. Naar verwachting zijn de automaten in deze nieuwe gebieden begin volgende week in bedrijf.

Werk mee aan VPinfo

VPinfo is op zoek naar medewerkers om haar website nog actueler te maken. Ben jij handig met je "digitale pen"? Weet jij wat inwoners van Voorne-Putten willen lezen? Belangstelling voor lokale politiek of activiteiten in jouw gemeente? Meld je dan aan als medewerker. Stuur een mail naar redactie@vpinfo.nl