De tegenhanger van deze site, In-Spijkenisse.nl opgezet door HoogenraadMedia trok 329 unieke bezoekers. Dit met 0 euro budget.
“Hard om het te stellen, maar het geeft duidelijk aan dat de campagne beslist niet succesvol is”. Hoogenraad Media had het alternatief puur online geplaatst om te laten zien dat met vrijwel geen budget het mogelijk is om een dergelijke site te realiseren.
En op Twitter deed de gemeente niets, In-Spijkenisse heeft 92 volgers.
HoogenraadMedia is blij met deze gegevens. “Het was een stil protest, een website gebouwd binnen een dag die aan alle voorwaarden voor een goede moderne site voldoet en niet bedoeld om daar verder nog wat mee te doen, al zou dat makkelijk gekund hebben.”
Ook doet het HoogenraadMedia goed dat het – teken tussen de naam geen enkele invloed heeft gehad op de bezoekersaantallen. “Wij wisten dat vooraf eigenlijk al. Het college van B & W had op schriftelijke vragen vanuit een politieke partij geantwoord dat een – teken slecht zou zijn voor de bezoekersaantallen maar de praktijk is anders. Kijk maar eens naar t-mobile.nl.”
Overigens wacht HoogenraadMedia nog steeds op de uitslag van het onderzoek naar “de schijn van belangenverstrengeling”. “We verwachten er niets van, men houdt elkaar de hand wel boven het hoofd” aldus Mario Guagliardo, die namens zijn vrouw reageerde.
(bron gegevens: Gemeente Spijkenisse, Google Analytics, Twiiter en Facebook)