Daarnaast is er onbegrip dat op deze kruising tijdens de werkzaamheden geen tijdelijke verkeersregelinstallatie is geplaatst.
Zo worden de oversteekplaatsen op de Akkersweg onder het metroviaduct en op de nieuwe rotonde ter hoogte van de Hoeklaan als onveilig ervaren. Maar vooral de oversteekplaats op de Hekelingseweg ter hoogte van de Randweg is een zeer gevaarlijke plek. Op de T-splitsing Hekelingseweg-Randweg heeft in 2001 een dodelijk ongeval plaatsgevonden.
Volgens de Verkeersveiligheidsmonitor 2008 Gemeente Spijkenisse die in commissie- en raadsverband in januari 2010 is behandeld resteren er nog twee gevaarlijke punten, waar de gemeente zelf verantwoordelijk voor is, namelijk Groene Kruisweg/Schenkelweg en Schenkelweg/Maaswijkweg.
Wat betreft de verkeersonveilige situatie langs de Ruwaard van Puttenweg ter hoogte van de kruising Barbier/Wolwever/Schrijnwerker is deze gevaarlijke verkeersplek nog steeds niet definitief aangepast terwijl het twee jaar geleden is dat ook daar een dodelijk ongeluk heeft plaatsgevonden en er ondertussen veel botsingen en aanrijdingen hebben voorgedaan.
De LPF is van mening dat het signaleren en opheffen van verkeersonveilige situaties en black spots meer aandacht verdient. Het is bovendien gemeentebeleid dat er geen black spots mogen bestaan.