Kom laten we eens naar de Lidl op Waterland gaan.
Volgens de reclame op televisie is hun groente en fruit erg goed.
Voor de rest een winkel waar je eigenlijk niet dood aangetroffen wilt worden.
Volgens sommige mensen winkelen de klanten daar standaard met het gezicht gericht op de vloer en de rekken. Eigenlijk een winkel waar iedereen met een inkomen van Jan Modaal of hoger snel aan voorbij gaat. Maar met de plannen van de regering toch toe wordt gedwongen. De Lidl een winkelpaleis waar de klant zelf het personeel is. Want alles staat nog in de doos. Waar je die laat als deze leeg is en je een volgende doos wilt gebruiken, is totaal onduidelijk.
Ja, dat winkelen bij de Lidl op Waterland is een happening op zich . 9 van de 10 keer staan er rijen bij de kassa. Zelden meer dan 2 kassa’s open, al staat de rijen halverwege de pallets met drank. Daar word je als klant vrolijk van. De tijd die je door dat wachten verliest, weegt niet op tegen de lage prijzen.
Maar wil de Lidl op Waterland eigenlijk wel klanten? Waarschijnlijk niet. De rijen met winkelwagens die u op de foto linksboven ziet zijn namelijk gefotografeerd op het parkeerdek van de C1000. En wat treffen we bij de winkel zelf aan?
Geen enkele kar beschikbaar. Eerste keer dat dit gebeurde? Nee, het is schering en inslag. Tijd voor meer personeel in de Lidl waarbij in het takenpakket zit dat winkelwagens altijd beschikbaar zijn. Tot die tijd maar gewoon weer naar Bas van der Heijden. Ook goedkoop maar het winkelt toch echt met meer klasse.