Bel me niet…

callcentertring…… met Marco.

Goedenavond met Suzanne Bakker. Ik bel u namens de Nederlandse Energie Maatschappij, stoor ik?

Nee hoor Suzanne helemaal niet, wat leuk dat je belt. Ik zat net aan je te denken.

Huh…. o nou ik bel omdat u volgens onze gegevens energie krijgt van Eneco en de Nederlandse Energie Maatschappij voor u een FANTASTISCHE aanbieding heeft.

O wat leuk ik dacht al; wanneer heb ik eens een gelukje? Ik hoopte al dat je me zou bellen.

… O hihi kijk aan wat een toevalligheid, namens de NEM mag ik u een half jaar gratis energie aanbieden.

Met wat voor telefoon bel jij Suzanne?

Even kijken een zwarte, Cisco, staat er op.

O die ja, die bellen lekker hè. Vind je ook niet dat die hoorn lekker in je hand ligt.

Ja best wel. U woont toch in Spijkenisse?

Ja, waarom wil je dat weten, woon je in de buurt en wil je langskomen?

Volgens onze gegevens bestaat uw gezin naast uw vrouw ook nog uit 2 kinderen. Hebt u enig idee wat u momenteel aan energiekosten betaalt?

Ja, dat weet ik, want ik wist dat je die vraag ging stellen. Zeg Suzanne, weet jij hoeveel gezinnen je tijdens de avondmaaltijd stoort?

Als het niet uitkomt, wil ik later wel terugbellen?

Nee hoor meid hoeft niet. Zeg Suzanne wat verdien jij eigenlijk met je werk?

Ik zou het graag willen hebben over onze aanbieding.

Volgens mijn gegevens, Suzanne, woon jij alleen, vreet je chips en M&M’s als avondeten en verdien je niet genoeg om je te dure mobiele abonnement bij Vodafone te betalen.

………Geloof niet dat we het over mij gaan hebben…..

O nee we gingen het over mij hebben. Nou wat wilde je weten?

Ik ben even de draad kwijt, even kijken…..

Even kijken? O, je bedoelt in je belscript. Tja, lastig he als er plots vragen worden teruggesteld. Liep het bandje al en luistert de supervisor mee? Je weet dat ze ook soms stiekem meeluisteren toch?

Ik bel u om u een aanbieding te doen van……..

Heb jij al een leesmap Suzanne?

Wat bedoelt u?

Nou ik dacht; nu we elkaar toch aan de lijn hebben, kan ik je misschien wel een leesmap slijten.

U verkoopt leesmappen?

Nee, ik lees graag en heb geen zin om naar de papierbak te gaan.

MAG IK u een aanbieding doen?

Hoelang doe je dit werk al, Suzanne?

zucht, 8 maanden?

Fout.

Fout?

Ja, fout.

Ik weet toch zelf wel beter hoelang ik dit werk doe.

Nee fout, dat je antwoord geeft. Les 1 van de telefooninstructie. Houd je aan het belscript en nooit antwoord geven op persoonlijke vragen.

Ik geloof dat ik het gesprek maar ga beëindigen. Zo te horen heeft u geen interesse.

Weer fout.

Wat nu weer?

Les 2 nooit als eerste het gesprek verbreken. En je weet dat ze dat registreren. Dus als het moet hang je de rest van de avond met me aan de telefoon.

Snik, ik word gek van u.

Weet je ook eens hoe dat voelt.

Hoe bedoelt u?

Ik word ook gek van jullie.

sorry

Zeg Suzanne…

ja?

Zal ik gaan ophangen?

Graag.

Zal je me nooit meer bellen, Suzanne?

Nee, zal ik u doorverbinden naar het bel me niet register.

Nee, laat maar, dit helpt beter. Dag Suzanne.

Dag meneer.

O ja Suzanne, mag ik je nummer? Voor het geval ik me weer verveel?

tuut, tuut, tuut.

Werk mee aan VPinfo

VPinfo is op zoek naar medewerkers om haar website nog actueler te maken. Ben jij handig met je "digitale pen"? Weet jij wat inwoners van Voorne-Putten willen lezen? Belangstelling voor lokale politiek of activiteiten in jouw gemeente? Meld je dan aan als medewerker. Stuur een mail naar redactie@vpinfo.nl