Ja, GeenStijl kreeg er lucht van en dus stond het charmeoffensief van de gemeente Spijkenisse in de belangstelling van heel Nederland. De websites Spieke.nl en VPinfo.nl kregen zomaar wat extra aanloop.
En wat doet één van de hoofdrolspelers: Huillie Huillie in de GeenStijl mailbox.
Nou Marco Jongeneel, kom maar in …..
Zeg Geenstijl, jullie zijn zeker getipt door die flapdrol van Hottentot? Die is toch gestoord, kijk maar op Retecool.
Nou Marco, hier het antwoord vanuit VPinfo.nl. De linktips richting GeenStijl zijn niet echt nodig hoor. De contacten tussen diverse media-instellingen zijn erg goed. Wij van VPinfo kunnen dan ook stellen dat je mazzel hebt dat het niet eerder geplaatst is. En zoals jij met GJ ’t Hart vriendjespolitiek bedrijft, kunnen wij in de media onderling dat ook. Oja, Lokale suffertjes noemden jullie het toch?, negeren die zooi! Dat zijn de partijorders toch!?
Marco: En we hadden veel traffic naar inspijkenisse.nl
Nou Marco, veel traffic misschien op de server waar naast inspijkenisse.nl nog wat andere domeinen te vinden zijn. Maar niet volgens de opgave die de gemeente zelf verschafte. Gemeente kan dit natuurlijk ook niet opkloppen, immers met een WOB is de waarheid zo boven tafel.
Marco: En de site kostte maar 7500.-
Nou Marco, voor een WordPress-site waar (sarcasme aan) zoveel eigen werkzaamheden in zit (sarcasme uit) lukte het een andere lokale ondernemer het om zonder budget een gelijksoortige site op te zetten die exact dezelfde functionaliteit biedt. Overigens….. je verdraait de feiten (een beetje) blijkbaar, deze offerte heb jij aangeleverd aan de gemeente ter verantwoording van de kosten!
Marco: En de site heeft veel bezoek naar het centrum getrokken.
Nou Marco, Het spijt me, maar dat is dus onmogelijk. Als je 331 unieke bezoekers hebt gehad op inspijkenisse.nl, bereken dan de invloed van 331 op het totaal aantal bezoekers van het centrum. Goed nieuws, hoe je ook rekent, in-Spijkenisse.nl (329) heeft zonder budget diezelfde invloed gehad.
Marco: Jullie nagelen nu de verkeerde
Nou Marco, toen het project begon wist je dat integriteitregels binnen de overheid het niet wenselijk vinden dat een opdrachtnemer zelf meewerkt aan de opdrachtformulering. En als oud-raadslid weet jij ook het nodige over inkoop en aanbestedingsbeleid binnen de gemeente. Jij zou vanuit die optiek het niet eens wenselijk gevonden hebben dat het hoofd Communicatie jouw offerte mondeling accordeerde. Zullen we nog even doorgaan?
Ga even lekker uithuilen Marco, Schrijf opnieuw naar GeenStijl, ze wachten daar op jouw advocaat. Rondom jouw naam in combinatie met ’t Hart hing al eerder een luchtje. Daar pluk je nu de vruchten van, beetje zuur maar ja……
Mario Guagliardo
P.s. Marco, het zieligst was de zin waarin jij wijst naar Hoogenraad Media alszijnde vriendjes van Hottentot. Fijn weekend in ieder geval.